 Na czym polega praca powiatowego rzecznika konsumentów? Czy kupujący znają przysługujące im prawa? Z jakimi problemami najczęściej przychodzą konsumenci? Jak skutecznie złożyć reklamację? Na te i inne pytania odpowiadała pani Aleksandra Bielecka, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kutnie, która spotkała się z klasą II a z Gimnazjum w Krośniewicach.
Wizyta pani rzecznik w szkole miała związek z obchodami Światowego Dnia Praw Konsumenta, które przypadły na 15 marca. W sposób bardzo przystępny Powiatowy Rzecznik Konsumentów omówił m.in. następujące zagadnienia: odpowiedzialność sprzedawcy za
Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (5)
towary niezgodne z umową, umiejętności korzystania ze swoich praw konsumenta, zasady reklamowania towaru lub usługi i rozważnego dokonywania wyboru towaru i usług.
Tematyka spotkania bardzo zainteresowała gimnazjalistów. Problemy związane z łamaniem praw konsumenta nie są obce zarówno dorosłym jak i młodzieży, dlatego wiadomości, które uczniowie zdobyli podczas lekcji były bardzo cenne. Gimnazjaliści otrzymali również ulotki i broszurki „Jak skutecznie reklamować towary konsumpcyjne?” Materiały zostały także przekazane do biblioteki szkolnej i mogą być wykorzystywane przez nauczycieli na lekcjach wychowawczych.
Dobra znajomość przepisów w zakresie praw konsumenta jest podstawą radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych, a gdy gimnazjaliści lub ich rodzice spotkają się z niekompetentnymi sprzedawcami, będą wiedzieli do kogo można się zwrócić po pomoc czy poradę. Pani Aleksandra Bielecka pełni również dyżur w każdy pierwszy i trzeci wtorek miesiąca w Urzędzie Miejskim w Krośniewicach. Spotkanie zorganizowała Julita Szczepankiewicz, nauczyciel bibliotekarz
|